srijeda, 17. kolovoza 2022.

Fazoni u vožnji koje vam instruktori nisu pokazivali

 

"čuj jedan auto ide u suprotnom smjeru, pa ima ih na stotine"

Svi dođemo na časove vožnje, upoznamo se sa instruktorom, pita nas za koga navijamo, ima li šta na belegiju, provozamo se malo po onom parkingu na Mojmilu, ili ispod mosta na Stupu i "u vatru" na cestu. 

Mislim, ok, lijepo je odmah u saobraćaj kad nemaš pojma, dođe ti kao da upražnjavaš seks prije pornjave... a to što veze nemaš gdje ti je auto na cesti, dokle je, koliko imaš prostora, koga boli donji dom naroda.

Sjećam se kad sam ja tek počinjao voziti pa lagano prometni znakovi, ha zna se koji je koji


Elem, ono što mi je bilo najteže naučiti jeste koliki mi je auto ustvari na cesti, jebem ga ja. Znaš ono kad ti ženska kaže "Jesi ga stavio", pa ti kažeš "Jesam", a onda ti doda "Jao, koliki je", e isto tako ga ti staviš u promet, a pojma nemaš koliko si ceste zauzeo: koliko ima ispred tebe, iza tebe, sa strane (inače sve dobre poze), možeš li se mimoići, zaobići, uparkirati ga na sve moguće načine, možeš li čovjeku o'sovati mater bez da te iznabada šaberom...

Krenimo redom, njegovo veličanstvo retrovizor.

Retrovizor nije emisija na BHT koja se bavi retro temama, već pravo bitan dio četverotočkaša, kojem je gledanje iza sebe samo djelić funkcije. Da bi svaki ovaj fazon uspio, bitno je da sjediš mirno na svom sjedištu, bez da se nešto naginješ gore, dole, lijevo, desno, k'o predratni joystick.

(Da ne bude zabune ide prvo slika pa ispod opis slike)


Sigurno je dobar dio raje imao belaj oko prestrojavanja. Sjećam se da sam ja nervne slomove proživljavao kad se dva lika kucnu... ma ne kucnu se, jedno auto poljubi drugo nježno ko pred spavanje (a ovaj udareni krene vrištati ko Neymar koji se valja po terenu kad ga neko ružno pogleda), zatvore jednu traku dok policija dođe, pa se moraš ubacivati u onu pored. Ugl. nekome je promjena iz srednje u bočnu traku crnjak i nije siguran kad može a kad ne. 


Da se ne bi puno peglao s time, dovoljno je samo pogledati retrovizor do trake u koju se želiš prestrojiti. Ako je auto ispred kojeg se želiš ubaciti u fullu u retrovizoru, znači da je slobodno da se lagano kreneš prestrojavati, a ako ni tad nisi sigurnan, onda gledaš da je auto u gornjoj polovini retrovizora, tako sigurno nećeš imati belaj.

Eh, sigurno dosta raje pojma nema dokle im ide auto naprijed, a dokle nazad. Da ne bi bilo k'o kad plavušu pitaju kolika joj je ćundara u čojeka, a ona kaže "ma 18 cm", pa kad misli da ima 18 cm do zida, zapuca branikom, konta raja bomba pukla. Elem, ima fazon.


Ako ti se donja ivica zida (ili gornja parking linija) ukaže ispod retrovizora, znači da si prišao "sigurnoj zoni" i da boba fali da zvekneš u zid.


Kad ideš u rikverc, situacija je malo drugačija. Retrovizor gledaš s tim da šteka prednjih (ili jedinih) vrata predstavlja guz tvog auta (kod većine auta je tako, ako važi za moj Ford, važi i za Golfa vala), tako da oboriš retrovizor da se vidi prostor ispod šteke i ako se ukaže kraj parking mjesta ili donja ivica zida (ili čega već), vrijeme je da staneš. Generalno kad ideš u rikverc, gledaš u retrovizor i nisi siguran koliko imaš centimetara prije nego zvekneš u nešto, gledaj da prednja šteka ne dođe preblizu.


Kad hoćeš da priđeš trotoaru što je moguće više, opet u retrovizoru gledaš šteku prednjih vrata i kad pređe preko trotoara, slobodno svintaj i bit ćeš dovoljno blizu da ne kažu "jaa levata".


Ako se hoćeš parkirati "ta tlane" i nisi siguran hoćeš li fino potrefiti ugao, onda gledaj da ti retrovizor dođe tačno iznad prve linije parking mjesta. Ovu tehniku nisam puno isprobavao jer u 99% slučajeva parkiram rikvercom k'o pravi boomer, ali je do sad svaki put dala rezultat.

 
Kad izlaziš sa parkinga u rikverc, gledaj da ti retrovizor bude u liniji sa farovima auta pored tebe, onda slobodno motaj, nećeš zakačiti nikoga.

Dosta raje ima problem da skonta da li je u sredini trake ili ne, pa gledaju konstantno retrovizore, kontaju da će ih kamion iz suprotnog pravca satrati. Ne to raditi! Samo gledaj ispred sebe i kontaj kako ti je desna noga sredina trake, vi'ćeš promjene, ne vjeruj mi ako lažem.

Takođe, veliki broj ljudi ima problem skrenuti baš oštro, ono ko na Čaršiji kad moraš Mehinu kuću da zaobiđeš u centimetar; ili ne mogu skontati kada je bezbjedno skrenuti kad izlaze pravo sa parking mjesta, pa čekaju da izađu cijelom dužinom da bi bili sigurni. Finta je u tome da je većini automobila tačka okretanja stub koji se nalazi iza vašeg sjedišta. Znači samo vidiš da ti se stub izjednačio sa ivicom zida ili farovima auta koje hoćeš zaobići i slobodno skreni.


Belaj je u saobraćaju, ovaj konj ispred tebe se pokvario ili je samo stao da nešto pita, a ti nisi siguran možeš li ga zaobići, samo gledaj da sa svoje pozicije vidiš njegove točkove - 99% ćeš imati prostora da prođeš oko njega.

Paralelni parking, bloody paralelni parking


Da ne objašnjavam sad tehniku paralelnog parkiranja, evo video. Takođe ima dosta gledanja po retrovizorima, ali lako se zapamti i lako izvodi. Ja za sve ove godine vožnje koristim istu tehniku i nikad nisam imao problem... jer neki dijelovi automobila nisu pozicionirani tu kako jesu bez razloga.

Ono što buni ljude nakon što se uspiju uvaliti paralelno jeste to koliko imaju prostora ispred i iza sebe. Da ne bi izlazio svako malo iz auta i gledao dokle si, pogledaj ova dva fazona.


Autu ispred sebe možeš slobodno prići toliko da mu više ne vidiš zadnji branik. Većini auta je to do tablice. Osim ako ne voziš neki sega mega Mercedes, hauba ti je duga kao i u mog Forda, tako da ćeš sigurno imati još 15ak cm udaljenosti od auta ispred.

Kad nisi siguran koliko imaš prostora između tvog auta i onog iza tebe, gledaj da mu priđeš toliko da  donja ivica tvoje zadnje šajbe bude blizu donje ivice njegove prednje. Za ovu fintu ne mogu garantovati da će biti u 100% slučajeva uspješna, jer je možda iza vas haver sa sega mega Mercedesom i haubom od metar i po, tako da treba obratiti pažnju ispred čega se uparkiravaš.

Jebi ga, znam kako je biti početnik, zato se trudim ne nervirati kad vidim da je neko neiskusan i zbunjen ispred mene. Nadam se da će vam ovih nekoliko fazona pomoći oko orijentacije i vožnje generalno.

Eto, to je to sad za sad, ako se sjetim još nečega, updateovat ću tekst.


Nema komentara:

Objavi komentar